Dodikizacija Tuzle 2: Lažnim anketama u lažnu kampanju protiv Mirnesa

Kampanja za gradonačelnika Tuzle zahuktava se i prije njenog zvaničnog početka. Dok jedni ukazuju na probleme i nude rješenja, drugi koriste javne resurse kako bi se kitili tuđim perjem i skrenuli pažnju na svoju lažnu produktivnost. O zloupotrebi javnih resursa od strane SDP-a i njihovog kandidata već smo pisali, a da im to nije dovoljno za stvaranje lažne slike o njima, pokazali su i zadnjom, onom najgorom zloupotrebom. Zloupotrebom medija i portala, uglavnom onih koji su plaćeni iz Budžeta Grada Tuzla.

Trend u izbornim bitkama je svakako istraživanje javnog mnijenja putem anketa na portalima i društvenim mrežama. Ovaj način prognoziranja izbornih rezultata bio bi idealan da su ponuđene ankete izraz realne volje građana a ne projekti koje slobodno možemo svrstati u nelegalno djelo prevare.

Nakon objave kandidatura za gradonačelnika Tuzle, većina portala objavila je informaciju, podijelila je na društvenim mrežama i pozvala korisnike da se izjasne kome će dati podršku. Zanimljiva je činjenica da su se korisnici u velikoj većini opredjelili za kandidata koji nije iz SDP-a, odnosno nezavisnog kandidata Mirnesa Ajanovića, koji je bukvalno dominirao u korisničkim komentarima od oko 90%, dok su svi ostali, uključujući i one koji neće glasati, bili oko 10%.

Ankete na društvenim mrežama prikazuju mnogo realnije podatke, obzirom da se na istim građani izjašnjavaju putem svojih profila, dakle lično, imenom i prezimenom. Te ankete se potpuno razlikuju od lažnih anketa koje objavljuju pojedini tuzlanski portali bliski vlasti ili finansirani iz gradskog Budžeta.

Navest ćemo nekoliko friških primjera.

Na pomenutim portalima objavljene su ankete na kojima građani mogu glasati anonimno. I to ne bi bio problem, da svaki korisnik ne može glasati neograničen broj puta, odnosno svake 2-3 sekunde nakon refreša stranice. Dakle, umjesto da omoguće jedan glas sa jedne IP adrese, portali bliski vlasti ostavili su mogućnost neograničenog broja klikanja i dodjeljivanja glasa bilo kojem kandidatu, a što može uraditi sam kandidat ili nekoliko njegovih angažovanih osoba kako bi stvorili lažni privid građanske volje.

Tako je na portalu TuzlaPress objavljena anketa i na istoj je u samom početku vodstvo držao protukandidat Zijada Lugavića. Za samo nekoliko minuta Lugavić dolazi u drastičnu prednost, te je svakom korisniku bilo jasno da se radi o angažovanom klikanju i tipičnoj prevari. Prevari koja dobija na težini samim time što uredništvo ovog portala redovno pravi presjeke glasanja i javnost o tome obavještava putem društvenih mreža.

Dodikizacija izbornog procesa u Tuzli uzima sve više maha, tako da i na sam izborni proces treba gledati sa velikom dozom sumnje. Trenutna vlast koja kao instrument svog djelovanja koristi tipično obmanjivanje javnosti, spremna je i na mnogo veće prevare. Jer, ko laže taj i krade.

Podijeli objavu

Možda vas zanima